Design of Teaching Materials Based on Science, Technology, Engineering and Mathematics Pencak Silat Material in Junior High Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arief, M. F. M. (2015). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (LKS) pada Pembelajaran Mekanika Teknik dengan Pendekatan Kontekstual Untuk Siswa Kelas X TGB SMKN 2 Surabaya. Jurnal Pendidikan Teknik Bangunan. Vol. 1 (1): 148-152.
Arifin, S. (2017). PERAN GURU PENDIDIKAN JASMANI DALAM PEMBENTUKAN PENDIDIKAN KARAKTER PESERTA DIDIK. Multilateral Jurnal Pendidikan Jasmani dan Olahraga, 16(1). https://doi.org/10.20527/multilateral.v16i1.3666
Junaedi, A., & Wisnu, H. (2015). Survei Tingkat Kemajuan Pendidikan Jasmani, Olahraga, Dan Kesehatan Di SMA, SMK, Dan MA NEGERI Se-Kabupaten Gresik. 03.
Hendri, G. & Aziz, I. (2020). Motovasi Siswa dalam Proses Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Kesehatan. Patriot. 02 (01): 171-181.
Kholis, N. (2016). APLIKASI NILAI-NILAI LUHUR PENCAK SILAT SARANA MEMBENTUK MORALITAS BANGSA. Jurnal SPORTIF : Jurnal Penelitian Pembelajaran, 2(2), 76. https://doi.org/10.29407/js_unpgri.v2i2.508
Kriswanto, E. S. (2015). pencak silat. Yogyakarta: PUSTAKABARUPRESS.
Lathifah, M. F., Hidayati, B. N., & Zulandri, Z. (2021). Efektifitas LKPD Elektronik sebagai Media Pembelajaran pada Masa Pandemi Covid-19 untuk Guru di YPI Bidayatul Hidayah Ampenan. Jurnal Pengabdian Magister Pendidikan IPA, 4(2). https://doi.org/10.29303/jpmpi.v4i2.668
Mayasari, T., Kadarohman, A., Rusdiana, D., & Kaniawati, I. (2016). Exploration of student’s creativity by integrating STEM knowledge into creative products. 080005. https://doi.org/10.1063/1.4941191
Muhtar, T. (2020). Pencak silat. Sumedang: UPI Sumedang Press.
National STEM Education Center. (2014). STEM Education Network Manual. Bangkok: The Institute for The Promotion of Teaching Science and Technology.
Noprinda, C. T., & Soleh, S. M. (2019). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Higher Order Thinking Skill (HOTS). Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 168–176. https://doi.org/10.24042/ijsme.v2i2.4342
Olahraga, J. P., Budiana, D., & Gumilang, E. S. (2023). TERHADAP PENGEMBANGAN LIFE SKILLS DAN GERAK DASAR PENJAS DI SEKOLAH DASAR. 12(1), 1–10. http://journal.ikippgriptk.ac.id/index.php/olahraga
Pane, A. & Dasopang, M. D. (2017). Belajar dan Pembelajaran. Fitrah. 03 (02): 333-352.
Pristiwanti, D., Badariah, B., Hidayat, S. & Dewi, S. R. (2022). Pengertian Pendidikan. Jurnal Pendidikan dan Konseling, 4(6), 7911. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9498
Roji, & Eva, Y. (2014). Buku Guru Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Jakarta: Kemendikbud.
Septiani, A., & Tp, S. (2016). Penerapan Asesmen Kinerja Dalam Pendekatan Stem (Sains Teknologi Engineering Matematika) Untuk Mengungkap Keterampilan Proses Sains.
Soedjadmiko. (2015). Membentuk Karakter Siswa Sekolah Dasar Menggunakan Pendidikan Jasmani dan Olahraga. Jawa Tengah. Journal of Physical Education, Health and Sport VOL.2, No.2: 57-64.
Sofiarini, A. M. (2016). Hubungan Antara Pembelajaran Penjas Dengan Perilaku Sosial Peserta didik (Studi Deskriptif di SMA Negeri 10 Kota Bandung). JURNAL PENDIDIKAN JASMANI DAN OLAHRAGA, 1(1), 68. https://doi.org/10.17509/jpjo.v1i1.3665
Sudiana, I. K., & Sepyanawati, N. L. P. (2023). Keterampilan dasar pencak silat. Depok: PT. RajaGrafindo Persada-Rajawali Pers.
Sujana, I. W. C. (2019). FUNGSI DAN TUJUAN PENDIDIKAN INDONESIA. Adi Widya: Jurnal Pendidikan Dasar, 4(1), 29. https://doi.org/10.25078/aw.v4i1.927
Sukmana, R. W. (2018). Implementasi Pendekatan Stem (Science, Technology, Engineering And Mathematics) Untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Peserta didik Sekolah Dasar. 1.
Torlakson, T. (2014). Innovate: A Blueprint for Science, Technology, Engineering, and Mathematics in California Public Education. California: State Superintendent of Public Instruction.
Wilda, & Irawadi, H. (2019). Penggunaan Media Audio Visual Berpengaruh Terhadap Penguasaan Jurus Tunggal Pencak Silat. Jurnal Patriot, 1(2), 725- 734. https://doi.org/10.24036/patriot.v1i2.445
Winarni, E. W. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Penelitian Tindakan kelas (PTK), Reserch and Develpoment (R&D). Jakarta : Bumi Aksara.
Wiraguna, I. N., Parwata, I. G., & Semarayasa, I. K. (2020). Motivasi Mengikuti Pembelajaran PJOK Peserta Didik SMA di Kecamatan Bangli Dalam Pembelajaran Daring. Jurnal Ilmu Keolahragaan Undiksha. 08 (03) : 185-194.
DOI: https://doi.org/10.32682/bravos.v11i4.3429
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Wahyu Indra Bayu
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Indexing:
Office:
Kantor Program Studi Pendidikan Jasmani
STKIP PGRI Jombang
Jl. Pattimura III/20 Jombang
E-mail: [email protected]
Homepage : https://ejournal.stkipjb.ac.id/index.php/penjas/index